موقع شباب الوادي الجديد انضم الى اكبر موقع تواصل اجتماعى انضم لنا بافكارك واحلامك وارائك
اهلا ومرحبا بكم في منتدى شباب الوادي الجديد. نحن مجموعة من شباب هذا البلد العتيق نحاول جاهدين ان نشارك في تنمية هذا البلد ورفع رايتة
موقع شباب الوادي الجديد انضم الى اكبر موقع تواصل اجتماعى انضم لنا بافكارك واحلامك وارائك
اهلا ومرحبا بكم في منتدى شباب الوادي الجديد. نحن مجموعة من شباب هذا البلد العتيق نحاول جاهدين ان نشارك في تنمية هذا البلد ورفع رايتة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخول  
شباب الوادى الجديد

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

المواضيع الأخيرة
» اللهم آمين يارب العالمين ????
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالثلاثاء فبراير 16, 2021 1:12 am من طرف ربيع بلال

» واحة الفرافرة
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت فبراير 06, 2021 6:09 am من طرف ربيع بلال

» إنشاء شركة مساهمة لاستغلال مخلفات النخيل وتصنيع ألواح الخشب بالوادى الجديد
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالإثنين أكتوبر 30, 2017 6:44 am من طرف ربيع بلال

» Sixth Arabian conference (governmental organizations administrative development) Effective transformation opportunities Location: Cairo –Egypt Duration: 24:28 December 2017
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالأحد أكتوبر 29, 2017 7:06 am من طرف مروة الدار

»  تهديكم الدار العربية للتنمية الإدارية اطيب التحيات واصدق الاماني بدوام التوفيق عن المؤتمر العربى السادس: (التطوير الاداري في المؤسسات الحكومية) فرص التحول البناء مقر الأنعقاد : القاهرة – جمهورية مصر العربية مدة الانعقاد : من 24 الى 28 ديسمبر 2017م فندق س
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالثلاثاء أكتوبر 17, 2017 3:12 am من طرف مروة الدار

» الأوراق المطلوبه والأجراءات اللازمه لتسجيل فى المؤتمر العربى السادس من الأحد الموافق من 24 الى 28 ديسمبر 2017
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالأحد أكتوبر 15, 2017 8:14 am من طرف مروة الدار

» البرنامج التدريبى :التخطيط المالى وإعداد الموازنات التخطيطية ودورها فى الرقابة وتقييم الأداء القاهرة– أسطنبول
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت أكتوبر 14, 2017 6:16 am من طرف مروة الدار

» البرنامج التدريبى :التخطيط المالى وإعداد الموازنات التخطيطية ودورها فى الرقابة وتقييم الأداء القاهرة– أسطنبول
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت أكتوبر 14, 2017 6:13 am من طرف مروة الدار

» الدورة التدريبية الحكومة الإلكترونية (الأهمية والأهداف – التطبيقات والأداء ) مقر الإنعقاد: ماليزيا موعد الإنعقاد: خلال الفترة من 24 الى 28 نوفمبر 2017 م
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالثلاثاء أكتوبر 10, 2017 6:55 am من طرف مروة الدار

نتورك بلاس
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس 2n86ix10
موتور كار
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Islam-10
الاسلام هويه
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Islamf10
تسوق عبر الانتر نت
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس 66389810
تمور الألفى
ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Ououuu10

ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس

لولو
امير الظلام
Ahmed Ali
مصطفى ضبع
eng_civil82
ابو رانيا
memo
سيندريلا القاهرة
lolalolaa89
سنيورة الوادى
م@غاده بنت الوادي
15 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
م@غاده بنت الوادي
عضو ماسي
عضو ماسي
م@غاده بنت الوادي

الجوزاء التِنِّين
المزاج : ارجو رضي ربي

ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Empty
مُساهمةموضوع: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالخميس فبراير 24, 2011 4:49 am

نظرا لتدهور أحوال الاقتصاد ومشكلة ارتفاع الأسعار في الفترة الأخيرة ووجود صعوبات تواجه المواطنين والشباب من كل ناحية ودرجة الإحباط التي تواجه الناس في هذه الأيام ولدت هذه الفكرة وسط كل هذه الضغوط اقدر... أقولكم دلوقتي أزاي,,- تقدر تتجوز في 2011 بجنيه واحد بس؟.........,,,؟أكيد مش هيكو...ن ردك غير_ في اللي هيضحك في وشك بسخرية_ في اللي هيقول ايه يا عم الجنان ده._وفي اللي هيقول برده ولا حتى في المشمش...................................الخ وخد من التعليقات دي كثير .(انا عارف إنها فكره مجنونة والبعض ممكن يقول دي أحلام مستحيلة)(بس انا وصحابي بنقول غير كده لان إحنا بنبصلها من منظور مش كده)*بصو بقه إحنا بصينا للفكرة دي من أي ناحية,,,,,,,,,,,,,,لو عملنا احصائيه لسـكــان محافظة معينة وقلــنا رقم مــثلا 700,000 نسمه هنقول عدد البــــالغين منهم 500,000 لو كل واحد دفع 1 جنيـــــه في اليــــوم يعني هيبقى معــانا 500,000 جنيـــــــه ميجـــوزوش4 شباب في اليوم كل واحد من الاربعة يا خد 125,000 جنيه.90,000 جنيه شقه + 30,000 جنيه أجهزه وخشب وتوضب البيت كله و 5,000 جنيه متبقيين اعمل بيهم اجدع فرح يا عم وأتبسط = 125,000 جنيه .في غلط في الكلام اللي انا بقولو,,وطبعا بالكلام ده نقدر نجوز ونحافظ على120 شاب في الشهر يعني في السنه1440 شاب ده غير كمان وأنتا بتعمل كده هنقدر نحس ببعض اكتر نفكر مع بعض في حاجات أحسن اكتر .فكروا بسرعة واعقلوها بجد قبل ما تموت الفكرة وتموت معاها أحلام الشباب وتخيلو الوضع فيما بعد هيكون عامل أزاي يا ريت الفكره ما تقفش عندك وانشرها وخلي الناس تفكر مع بعض وتقرب من بعض اكتر وعنوانا لازم يكون( أزاي تتجوز بجنيه)ايه رايكم في الفكره دي انا شايفه انها بجد فكره عبقريه وهتحل ازمه الشبابوتخيلوا انى بتكلم بحسبت 500,000 مواطن تخيلوا بقىاذا اكتراكيد نقدر نجوز عدد شباب اكتر فالسنة ونعمل مقر صغير للموضوع دا بعدة فروع بالمحافظات ونقدر نجوز ونحافظ ملايين الشباب المصرية ومنهم انا يبقى ليه الخير ميعمش علينا كلنا ياشباب مصر مش هنخسر حاجة لو دفعنا كل يوم جنيه حتى لو استمرينا فالدفع 100 سنة مش هيخسرك حاجة الجنيه بتاع كل يوم بس فنفس الوقت هتبقى ضامن لابنك وبنتك وابن غيرك وبنت غيرك انهم هيتستروا ويتجوزو وفـي نفس الوقت اديك بتعمل ثواب شوف الثواب دا هيعم عل كام شاب وربنا المستعان
يلا ابدوا عشان نخلص من المشكله دي بقي
دي فكره عجبتني ع النت واتمني تعجبكم وتضيفوا اقتراحتكم لتنفيذها
سنيورة الوادى
عضو فضي
عضو فضي
سنيورة الوادى

المزاج : مبسوطة أووووى

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالخميس فبراير 24, 2011 5:06 am

مشـــــــــكورة ياغادة على الموضوع
نحن فى انتظار معلوماتك القيمة دائماً
م@غاده بنت الوادي
عضو ماسي
عضو ماسي
م@غاده بنت الوادي

الجوزاء التِنِّين

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالخميس فبراير 24, 2011 5:49 am

ياسنيوره انا عوزه اعرف رايكم واقتراحتكم يعني الفكره عجباني قوي ونفسي ننفذها
سنيورة الوادى
عضو فضي
عضو فضي
سنيورة الوادى

المزاج : مبسوطة أووووى

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالخميس فبراير 24, 2011 6:15 am

أوكية ياغادة ياحبيبتى أنا معاكى بس أحنا ممكن نعمل ايه أحنا أولا لازم نكون جماعة ويكون ليها أمين هو اللى أحنا نجمع عنده الفلوس ده العملية ديه ياغادة ياحبيبتى محتاجة تخطيط أنا عاجبنى جداً تفكيرك المتعمق
lolalolaa89
عضو فضي
عضو فضي
lolalolaa89

الاسد الثعبان
المزاج : تمااااااااااااام

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالخميس فبراير 24, 2011 6:19 am

السلام عليكم
انا بقى راى ان الكلام ده هيخلي الشباب تكسل كلنا هنعتمد على الفلوس دى ومعنى كدا ان مفيش شغل وفى تخلف وتراجع وعلشان نحل مشكله الشباب مفيش حل غير الزاراعه بما انا بلدنا بلد زراعيه لازم نهتم بالزاعه وكده كل حاجه فى البلد هترخص وكده الشباب هيقدر يعمل كل حاجه بفلوسه اللى تعب فيها وماما ديما تقولى اللى بيجى باسهل بيروح باسهل انا عرفه انكم هتقلو الموضوع ده هياخد وقت بس لا والله دى اسهل حاجه
م@غاده بنت الوادي
عضو ماسي
عضو ماسي
م@غاده بنت الوادي

الجوزاء التِنِّين

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالخميس فبراير 24, 2011 6:31 am

ومين قالك انها هتخلي الشباب يكسلو اولا الكلام سهل وبقالنا 30 سنه بنقول عوزين نعمل ونجد عشان مش يبقي ف كسل والنتيجه كلنا عرفينا لكن عمرنا مافكرنا نعمل حاجه بادينا حاجه نتفق عليها حاجه نحبها كلنا ونشجع بعضنا وخاصه لما نبقي عرفين ان نتيجتها باذن الله صح فكري كده لو اخوكي هو اللي محتاج ولو فضل يزرع 10 سنين مش هيكون المصاريف المطلوبه للزواج
حاولوا تبصوا للفكره بمنظور تاني منظور كله خير وفرحه واكيد شكرا ع ردك ودي وجهات نظر
سيندريلا القاهرة
عضو جديد
عضو جديد
سيندريلا القاهرة

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالخميس فبراير 24, 2011 6:37 am

وأنا رأيي من رأى غادة برضوا ياجماعة تفكيرها سليم جداً
ويريت المشروع ده يتطبق مش بس عندكو فى الوادى لأ فى كل الجمهورية
أنا بحييك ياغادة على عقلك اللى أكبر بكتير من سنك
ولو كل شاب زى غادة كدهصدقونى مصر هتبقى أحسن بكتير
memo
عضو فضي
عضو فضي
memo

الميزان النمر
المزاج : رايق

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالخميس فبراير 24, 2011 6:53 am

والله هي فكرة جميلة وانا عندي فكرة ثانية ايه رايكم لو عملنا جمعية صغيرة الشباب اللي محتاجة الفلوس دي بتيجي تتقدم للجمعية ونطبعا لازم نضع لها شروط علشان نعرف ان الشاب المتقدم جاده مش هياخد الفلوس ويخلع وكمان ازاي اجمع الفلوس طبعا احنا مش هنعدي علي كل بيت ونطلب منه احنا ممكن نخصمها من مرتبات الموظفين طبعا ده حسب رغبتهم يعني في ناس بيتخصم من مرتبهم لرعاية الايتام وكمان للجمعية الشرعية وغيره ممكن نضم الجمعية دي معاهم وكمان اتمني ان يكون العاملين في هذه الجمعية بدون مقابل علشا يكون الشغل خالص لوجه الكريم
م@غاده بنت الوادي
عضو ماسي
عضو ماسي
م@غاده بنت الوادي

الجوزاء التِنِّين

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالخميس فبراير 24, 2011 6:55 am

شكرا لمرورك واقتراحك ياميمو وياريت نعرف راي باقي الاعضاء
ابو رانيا
عضو ماسي
عضو ماسي
ابو رانيا

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالخميس فبراير 24, 2011 8:11 am

لو الفكره دى اتحققت تبقى حكاية
و اكون اول واحد اشترك معاكم بس ياريت اكون اول واحد تجوزوةةةةةةةةةةة
اوك يا غادة

eng_civil82
نائب المدير
نائب المدير
eng_civil82

الثور الكلب

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالخميس فبراير 24, 2011 10:03 am

والله يا غادة هية فكرة جميلة جدا ومجنونة في نفس الوقت بس زي ما قالت ميمو لازم يكون لها جمعية أو مؤسسة تقوم على الموضوع ده تقوم بحصر الشباب البالغين وطريقة تحصيل الرسول منهم بطريقة يومية علشان محدش يكسل في يوم وميأثرش على الباقي ومش هاقول يبقى في دور في الزواج من استطاع منكم الباء فليتزوج .
الحاجة التانية ليا تحفظ عليها أنا رجل متزوج بمعنى اني تعبت جدا في الزواج من الناحية الاقتصادية لحد ما بنيت البيت وفرشته والشبكة وخلافه والتعب اللي تعبته ده مخليني ازاي احافظ على البيت اللي بنيته بيتهيألي لما الأمر هاتيجي ببساطة كدة هايحصل عند بعض الشباب وليس كل الشباب حالة من الاستهتار وعدم تحمل المسئولية ممكن تؤدي الى خراب لأنه بكل بساطة متعبش في حاجة كل حاجة كانت على الجاهز
دي وجهة نظري يا غادة وتقبلي تحياتي على الفكرة الجميلة
م@غاده بنت الوادي
عضو ماسي
عضو ماسي
م@غاده بنت الوادي

الجوزاء التِنِّين

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت فبراير 26, 2011 2:27 am

طيب هرد عليكم واحد واحد اولا سندريلا القاهره مرسي جدا جدا ياعسوله ع ردك الرقيق وتعليقك علي ربنا ميحرمني منك
ثانيا اwww باذن اللهه الفكره هتتحقق بمجهودنا وطبعا مفيش حد عنده اي مانع تكون الاول وباذن الله كل اعضاء المنتدي يحضروا فرحك قريب
ثالثا ردي ع المهندس لكل فكره اساسيات وقواعد احنا لو فكرنا وقولنا عوزين اقتراحات من الاعضاء عشان نشوف الفكره هتمشي ازاي هنلاقي الموضوع سهل جدا بس المشكله اننا كلنا عوزين حد ياخدنا من ايدنا مكسلين نحط احنا حجر الاساس هو صحيح هيبقي صعب ف الاول بس بعد كدا كل اللي هيتبني عليه سهل وصح طبعا حضرتك فهمني
وبالنسبه لمخاوفك من كسل الشباب مش تنسي ان عدد سكان محافظتنا قليل واللي هيساهم مش كل السكان يعني احنا لو عرفنا نكونلكل شاب 10 الاف جنيه ده ف حد ذاته انجاز وهو هيتعب ف الباقي وبدل ما يتعب قوي يتعب نص نص عشان يعرف يتلفت لبلده ويديها وهو حاببها
ياريت نفكر ف حخلول للموضوع ونحطه ف الاعتبار
اسفه ع الاطاله
مصطفى ضبع
عضو فضي
عضو فضي

المزاج : القراءه والكتابه

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت فبراير 26, 2011 3:00 am

اشكرك بشده يا غاده وتحياتي لك واشد على يدك واضم صوتي لصوتك واشكر لك جرأتك المحموده وإقدامك الفريد ونقائك الامتناهي قلما نجد الان هذا النقاء واتذكر وهكذا الم}منين في توادهم وتراحمهم ...........وارجو من الاخوه الذين يتحدثون عن الكسل ان يتوقفوا فورا ويكفوا عن استفزاز مشاعر الاخرين لأننا لم نكن في البيئه المناسبه للعمل والاجتهاد والتميز وفي الوادي الجديد بالذات كلنا يعرف انه لا يمكن لأي شاب ان يقوم بتكاليف زواجه دون الاعتماد على الاسره او الاب واو العائله أو الآثار أو الشفر للخارج إلا اصحاب المعجزات (( فبلاش نضحك على بعض)) ..وأنا بدوري سأقتبس هذا الموضوع الى منتداي وإلى جروباتي في الفيس بوك وأنا جاد في التفاعل وأرجو ممن لم يقتنعوا أن يتمهلوا قليلا ..... ويجب الحرص في موضوع الجمعيات هذه وعدم الاعتماد على نفس الكوادر التي اغرقتنا من قبل في النمطيات التي نعرفها ..وتقبلوا تحياتي
http://http:/mostfadaba-adab10.ahlamontada.com
م@غاده بنت الوادي
عضو ماسي
عضو ماسي
م@غاده بنت الوادي

الجوزاء التِنِّين

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت فبراير 26, 2011 3:28 am

جزاك الله خير يا ا مصطفي ع رد حضرتك وع كلماتك الرقيقه اخجلتم تواضعنا
اما بالنسبه للاراء الاخري فدي وجهات نظر يااستاذ مصطفي لازم نحاورهم ويا نقنعهم يا يقنعونا وف الاول والاخر لازم نحترم ارائهم ونحاول نثبت وجهه نظرنا
memo
عضو فضي
عضو فضي
memo

الميزان النمر
المزاج : رايق

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت فبراير 26, 2011 4:30 am

والله انا بشكر غادة والاستاذ مصطفي علي الكلام الجميل ده وطبعا انا بضم صوتي لصوتكم واتمني اني اقدم اي مساعدة وانا لما اشرت الي جمعية كنت بقول ان شباب المنتدي هما الي يرئسوا هذه الجمعية وصاحبة الفكرة الرقيقة والجميلة اما بالنسبة للكسل انا اعتقد ان شباب الوادي مش كسالي الا اذا كان نسبة 1% منهم
ادعو من الله ان يوفقكم في عمل الخير
م@غاده بنت الوادي
عضو ماسي
عضو ماسي
م@غاده بنت الوادي

الجوزاء التِنِّين

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت فبراير 26, 2011 5:24 am

ميرسي ليكي ياميمو وياريت نعرف رد باقي الاعضاء
Ahmed Ali
مشرف قسم أخبار الرياضة
مشرف قسم أخبار الرياضة
Ahmed Ali

الحمل القط
المزاج : عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالى

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت فبراير 26, 2011 5:53 am

الصراحه فكره جمليه بس التنفيذ

بالتوفيق
امير الظلام
مشرف منتدى الأفلام
مشرف منتدى الأفلام
امير الظلام

الحمل الخنزير
المزاج : شغال

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت فبراير 26, 2011 6:23 am

بصراحه انا شايف كلام الباش مهندس صح ان الواحد لما بيتعب في الحاجه بيحافظ عليه لكن لو جتله بالساهل هتروح منه بالساهل
لولو
مشرفة قسم النكت والفكاهة
مشرفة قسم النكت والفكاهة
لولو

العذراء الثعبان
المزاج : أمنيتى المجنونة..الرجل المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت فبراير 26, 2011 2:34 pm

أنا عن نفسى موافقة جدا ومعايا كمان ناس تانى موافقة من المنتدى وبعيد عن المنتدى كمان وبشكرك جداااا جداااا
يا "غادة" على الفكرة الجميلة دى
وعايزة أقولكوا على حاجة يا جماعة ‏
مش معنى إن الفكرة دى هتساعد فى جواز شاب من الشباب إن الشباب تكسل بالعكس دى تعتبر حاجة بسيطة هتساعد الشاب وتشجعه وربنا يوفق الجميع‎ ‎
pompoo
نائب المدير
نائب المدير
pompoo

الثور التِنِّين
المزاج : ديابي

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت فبراير 26, 2011 9:37 pm

فكرة حلوة
يلا انتي اللي هتلمي م الناس
ولا مين
م@غاده بنت الوادي
عضو ماسي
عضو ماسي
م@غاده بنت الوادي

الجوزاء التِنِّين

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالأحد فبراير 27, 2011 1:29 am

مرسي لمروركم طبعا ويابمبو اي حد هو اللي يتولي لم الفلوس وازاي نوصل الفكره للناس ولو ف اطار العائله والاصحاب ومش عوزه حد يرد ويقول بس لانها بتحبطني احنا شباب صح ولازم نفكر صح ونشوف حل اي حاجه بمنطقيه ونناقشها
ها يلا انا فرحانه اننا بدانا نفكر ممكن بقي نبدا ف وضع الاقتراحات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مصطفى ضبع
عضو فضي
عضو فضي

المزاج : القراءه والكتابه

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالإثنين فبراير 28, 2011 1:57 pm

انااقتبست الموضوع ووضعته في منتدنا الأدبي ويدور حوله نقاش وقد وضعته في بند ردود لموضوع مقترح من احد الاعضاء لمناقشة مشكلة جهاز العروسه وغلاء المهور بالقصر ...والوادي عموما ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ولمتابعة الموضوع والمشاركه والتواصل يرجى زيارة :- ............
دعوه مفتوحه للجميع لزيارة منتدى مصطفى ضبع الأدبي للفكر والإبداع ...........
http://mostfadaba-adab10.ahlamontada.net
E-mail: Mostfa.dabaa@yahoo.com

http://http:/mostfadaba-adab10.ahlamontada.com
لولو
مشرفة قسم النكت والفكاهة
مشرفة قسم النكت والفكاهة
لولو

العذراء الثعبان
المزاج : أمنيتى المجنونة..الرجل المستحيل

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالخميس يوليو 28, 2011 1:44 am

جرى إيه يا جماعة انتوا صرفتوا نظر عن الموضوع ولا إيه
ولا هوة كان مجرد موضوع والكل بيرد عليه وبس؟؟
لازم ناخد الموضوع بجد
حسين الواحاتى
مشرف قسم المواهب والشعر
مشرف قسم المواهب والشعر
حسين الواحاتى

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالجمعة يوليو 29, 2011 6:02 pm

[b]فكرة جميلة جدايا غادة
بس انا عندى اقتراح صغير
الفكرة صعب تنفيذها على النطاق الواسع زى ما اقترحتى
ولكن ممكن تتنفذ على نطاق اضيق
ونشمل عدد معين وليكن خمس الاف مثلا
والفرد يدفع تلاثة جنيه بدل جنيه يوميا
وكل ال ناوى يتجوز ياخد المبلغ ال ممكن يكفيه او يسهل الجواز بالتساوى
واكيد المبلغ هيكون كبير
لان مش هيحصل جواز كل يوم
ويريت اعرف رايك يا غادة
وبقية الاعضاء
حسين الواحاتى
[/b]
ماهرجيار
عضو ملكي
عضو ملكي
ماهرجيار

مُساهمةموضوع: رد: ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس   ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس Emptyالسبت يوليو 30, 2011 12:15 am

فكرة حلوة يا حسين بس هتلاقى فين الخمس الاف فرد
تسلم ايدك حسين

ازاي تقدر تتجوز ف 2011 بجنيه واحد بس
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية